Strategia Marketingowa

Skuteczna strategia marketingowa pokazuje krok po kroku jak zbudować silną markę i jak zwiększyć zyski Twojego biznesu. Odpowiednio przygotowany plan działania pomaga w osiągnięciu postawionych celów biznesowych. Naszym celem jest stworzenie strategii marketingowej dopasowanej do Twoich potrzeb, czasu i budżetu.

Zaplanuj Strategię

3 Cechy Owocnej Strategii

Konkretna strategia

Konkretna

W 50-100 stronach powiemy Ci dokładnie o tym co robić, oraz w jaki sposób to robić – krok po kroku. Naszym celem jest stworzenie dokumentu, który będzie jedynym źródłem, z jakiego będziesz musiał korzystać, aby osiągnąć swoje wyznaczone cele biznesowe.

Dopasowana strategia

Dopasowana

Opracowana dla Twojej dostępności czasowej oraz budżetu. Ten plan marketingowy określa najbardziej dochodowe działania, jakie jesteś w stanie podjąć w swojej obecnej sytuacji. Jeśli masz mały budżet i niewiele wolnego czasu, rozpoczniemy od takich taktyk, które można wykorzystywać przy minimalnym wkładzie finansowym i niewielkim wysiłku.

Skuteczna strategia

Skuteczna

Członkowie owocnego zespołu niejednokrotnie pokazali światu, że są w stanie generować duże zyski dla klientów. Sprawdź sam! Powód dla którego jesteśmy w stanie osiągać rezultaty, które osiągamy jest jeden – nigdy nie rozpoczynamy kampanii reklamowej bez opracowania solidnej strategii.

Rezultaty, Które Mówią Za Siebie

Xceed Logo

najszybciej rozwijający się hiszpański startup

Od 0 do 40zł milionów rocznego obrotu w 5 lat

Zobacz Online
The book of everyone logo

sklep ze spersonalizowanymi książkami

Od 10 do 26mln. zł rocznego obrotu w 12 miesięcy

Zobacz Online

najszybciej rozwijający się hiszpański startup

153 spotkania biznesowe w 8 miesięcy

Zobacz Online

Jak wygląda strategia marketingowa, którą otrzymasz?

Plan działania to konkretny rdzeń, który stanowi najważniejszą część każdej strategii. Dokładnie mówi o tym jakie działania podejmować, kiedy i w jakiej kolejności.

Nasz dobór działań jest zależny od Twojej dostępności czasowej oraz Twojego budżetu. Klienci pozyskani przez Ciebie w pierwszych miesiącach sprawiają, że Twój budżet się powiększa i tym samym odblokowuje kolejne etapy w planie. Każde działanie jest w wyczerpujący sposób opisane krok po kroku wewnątrz strategii. Tak abyś znał dokładną instrukcję potrzebą do wprowadzenia danej taktyki w życie. Unikamy marketingowego żargonu, a jeśli temat jest zaawansowany – odsyłamy do sprawdzonych źródeł.

Elastyczne planowanie! Zawsze dostosowujemy kanały komunikacji marketingowej i nasze plany działania do potrzeb naszych klientów. Oznacza to, że jeśli Twój model biznesowy jest eksperymentalny – możemy skupić się na horyzoncie krótkoterminowym zamiast na planie 12-miesięcznym. W niektórych przypadkach tworzymy plany działań marketingowych na 3-5 lat w zależności od branży i celów klienta.

Plan roczny strategii marketingowej

Czytaj Więcej

Załóżmy, że jedną z dochodowych taktyk, którą zidentyfikowaliśmy dla Ciebie jest pisanie bloga, który ma dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy. Ale jak dokładnie to zrobić? Dostarczamy Ci konkrety. Listę 100 tematów na posty blogowe, które wybraliśmy analizując, na które zapytania najłatwiej Ci wypozycjonować się w Google.

Wybieramy jedynie takie słowa kluczowe, które mają wystarczająco dużą liczbę miesięcznych wyszukiwań, tak aby zapewnić Ci duży zwrot z inwestycji. Dzielimy tematy postów blogowych na 3 listy, które są skierowane do klientów na różnym etapie świadomości zakupowej.

Pokazujemy Ci strukturę posta blogowego, która będzie najbardziej przekonująca dla Twoich klientów. A ponieważ wiemy, że nie lubisz pisać, ale masz budżet marketingowy w wielkości 1000 PLN miesięcznie – tłumaczymy Ci w jaki sposób znaleźć dobrego, ale niedrogiego copywritera w Twojej niszy. Oddajemy w Twoje ręce dokument – brief, który możesz wysłać copywriterowi, aby wiedział na co zwracać uwagę, żeby w skuteczny sposób napisać Twoje posty.

Agnieszka MarchewkaIglarki.pl

Strategia marketingowa od Owocnych leży u podstaw wszystkiego, co robimy w Iglarkach. Odpowiada na nasze pytania i rozbija na części pierwsze zarówno ramy czasowe, jak i koszty. Dzięki niej mam zaufanie do każdej decyzji w marketingu.

Przemysław MajewskiDlabs.pl

Proces tworzenia planu dał nam tyle samo wartości co sam marketing od Owocnych. Pomógł nam odkryć na nowo naszą sytuację na rynku. Uświadomił nam na czym musimy się skupiać, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji.

Ania i OlaMako-Store.pl

Plan marketingowy bardzo konkretnie zwizualizował nam jak Owocni rozwiną nasz biznes. Od razu było widać, że strategiczne podejście ma dużo większą szansę na sukces niż nieprzemyślane działania.

Jak Wygląda Proces?

Proces tworzenia strategii marketingowej obejmuje 5 etapów.
1

Analiza sytuacji biznesowej:

Mądrze definiujemy Twoje cele oraz analizujemy Twoje mocne i słabe strony.
2

Analiza grupy docelowej:

Identyfikujemy segmenty rynkowe i określamy awatary klientów.
3

Analiza konkurencji:

Analizujemy mocne i słabe strony konkurencji oraz szpiegujemy ich sposoby na pozyskiwanie klientów.
4

Strategia marketingowa:

Projektujemy lejek sprzedażowy oraz pozakupowy.
5

Plan działania:

Zbieramy działania w konkretną, określoną w czasie całość.
Proces tworzenia strategii
Etap 1

Analiza Sytuacji Biznesowej

Dobra strategia marketingowa określa, jakie są Twoje cele biznesowe i jak najlepiej je osiągnąć. Takie spojrzenie wymaga indywidualnego podejścia, które będzie dopasowane do Twojego budżetu, dostępności czasowej oraz aspiracji.

Podstawowe Informacje

Przeprowadzamy z Tobą serię wywiadów, aby dowiedzieć się jak najwięcej o Tobie i Twojej firmie:

Nasz proces rozpoczyna się od zadania sporej ilości pytań. Zestaw pytań jest zawsze inny, ponieważ musimy go dopasować do każdego klienta, ale istnieją 3 ważne filary, które pomagamy ustalić w każdym przypadku:

  1. Jakie cele chcesz osiągnąć w ciągu 3, 6 i 12 miesięcy?
  2. Jakie są największe wyzwania, przed którymi stoisz na chwilę obecną?
  3. Jak wygląda Twój budżet, i dostępność czasowa na potrzeby wprowadzenia strategii w życie? (brak budżetu jest ok!)

Aby mieć pewność, że uda nam się otrzymać możliwie szczegółowe odpowiedzi, stosujemy kombinację wywiadów telefonicznych oraz tekstowych kwestionariuszy. Podczas tworzenia strategii cały czas pozostajemy w kontakcie, aby zadawać dodatkowe pytania oraz omawiać proponowane podejścia.

Twoje cele biznesowe tłumaczymy na cele marketingowe, tak abyśmy mogli poświęcić całą strategię na znalezienie najmniej wymagających dróg, które pomogą Ci je osiągnąć.

Cele biznesowe - Przykłady

Analiza SWOT

Badamy Twoją ofertę i plany, aby ustalić Twoje mocne i słabe strony, możliwości oraz zagrożenia:

Analizujemy Twoją obecną lub potencjalną grupę odbiorców przez pryzmat Twojej oferty w celu ustalenia, gdzie leżą Twoje mocne strony – rzeczywiste oraz postrzegane.

Określamy, w jaki sposób wykorzystać te mocne strony, aby zbudować strategię marketingową, która pomoże osiągnąć Twoje cele.

Oceniamy również Twoje rzeczywiste i postrzegane słabości.

Identyfikujemy sposoby poprawy Twojego produktu, jak i jego postrzegania, lub określamy drogi minimalizacji negatywnego wpływu słabości na sprzedaż.

Oceniamy jakie możliwości posiadasz na dzień dzisiejszy.

Proponujemy strategie ich wykorzystania w możliwie najkrótszym

Wskazujemy krytyczne zagrożenia, które mogą zagrozić rozwojowi Twojej firmy.

Opracowujemy strategię minimalizującą ryzyko w jak największym stopniu

Po wykonaniu analizy biznesowej dysponujemy dogłębną wiedzą na temat tego, jak wygląda Twoja firma oraz jej przyszłość. Teraz musimy zrozumieć Twojego idealnego klienta.

Etap 2

Analiza Grupy Docelowej

Nie ma sensu tracić czasu i pieniędzy na marketing, który nie dociera skutecznie do idealnych klientów. Najlepsza strategia rozwoju wynika z głębokiego zrozumienia osoby, do której będziemy kierować Twoje działania.

Nie ma sensu tracić czasu i pieniędzy na marketing, który nie dociera skutecznie do idealnych klientów. Najlepsza strategia rozwoju wynika z głębokiego zrozumienia osoby, do której będziemy kierować Twoje działania.

Ustalamy segmenty docelowe – grupujemy Twoich potencjalnych klientów i nadajemy im priorytety w oparciu o wiele czynników.

Zanim będziemy w stanie stworzyć skuteczną strategię marketingową dla Twojej firmy, musimy stworzyć jasny obraz Twojego docelowego klienta. Musimy odnaleźć najbardziej opłacalne segmenty, do których skierujemy Twoje działania marketingowe.

Odpowiednio zdefiniowana grupa docelowa gwarantuje, że dotrzesz do osób, które są skłonne nie tylko kupić Twój produkt lub usługę, ale również będą z niego najbardziej zadowolone, generując tym samym powtórne zamówienia oraz polecenia.

Persona - Analiza grupy docelowej

Zazwyczaj w Owocnych identyfikujemy 2-4 segmenty rynku, do których można dotrzeć przy wysokim zwrocie z inwestycji. Początkowo koncentrujemy Twoje działania marketingowe na tym, który jest najłatwiejszy do zdobycia i przynosi największe zyski. Do drugiego segmentu przechodzimy w momencie wysycenia pierwszego.

Zdefiniowanie docelowych segmentów ma kluczowe znaczenie dla stworzenia strategii marketingowej, która będzie dochodowa.

Tworzymy persony – sprowadzamy segmenty do profili konsumenckich, tak aby zrozumieć jak w efektywny sposób dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów

Segment docelowy - Analiza

Badamy rynek w celu stworzenia zindywidualizowanych profili Twoich potencjalnych klientów. Robimy to, aby zrozumieć:

  • Gdzie ich znaleźć.
  • Jak do nich dotrzeć.
  • Jak zwrócić ich uwagę – jakie są ich potrzeby, problemy i pragnienia.
  • Jak w najbardziej efektywny sposób przekonać ich do zakupu.
Etap 3

Analiza Konkurencji

W świecie, w którym Twojego potencjalnego klienta od konkurencji dzieli jedynie kilka kliknięć, musimy zaplanować w jaki sposób będziesz się wyróżniał – zarówno słowem jak i obrazem.

Analizujemy Twoją najlepszą konkurencję, aby zrozumieć, jakie są mocne i słabe strony ich marketingu oraz brandingu. Przyglądamy się bardzo dobrze działaniom Twojej konkurencji. Szczegółowo analizujemy to, jak pozyskują klientów oraz jakie są ich słabe strony, które możemy wykorzystać do uzyskania przewagi konkurencyjnej.

Planujemy wizerunek marki i komunikację tak, aby Twoja firma wyróżniała się w korzystny sposób.

Analiza konkurencji
Komunikat Marketingowy
Komunikat marketingowy

Kiedy już zrozumiemy Twoją konkurencję oraz co ważniejsze - Twoich klientów, wykorzystamy tę wiedzę projektując prosty, zwięzły i skuteczny komunikat, który będzie stanowił podstawę Twojego przyszłego marketingu.

Plan Strony Internetowej
Plan strony internetowej

Jeśli strona internetowa będzie stanowiła źródło pozyskiwania Twoich przyszłych klientów - zaplanujemy jej sekcje w taki sposób, aby skutecznie przekonywała Twoją grupę docelową.

Stylistyka wizerunku
Stylistyka wizerunku

Starannie badamy Twoją konkurencję, aby upewnić się, że Twoja marka wyróżni się w korzystny sposób. Dobieramy odpowiednią paletę kolorów, styl i tworzymy wytyczne dla Twojego brandingu.

Etap 4

Strategia Marketingowa

Dokładnie przeanalizowaliśmy Twój biznes, konkurencję oraz potencjalnych klientów. Teraz zaprojektujemy Twój marketing mając na uwadze pełen obraz sytuacji – począwszy od pierwszego kontaktu klienta z biznesem, na generowaniu wielokrotnych transakcji kończąc.

Wysokowydajna Strategia

To na tym etapie dzieje się cała magia.

Wykorzystujemy tu wiedzę i całe doświadczenie łącząc je ze wszystkimi wnioskami z poprzednich etapów.

Elementy wysokowydajnej strategii marketingowej

Lejek Sprzedażowy

Tworzymy lejek sprzedażowy – kuloodporny system, który prowadzi potencjalnego klienta od pierwszego kontaktu z Twoim biznesem do pierwszego zakupu
Mapujemy wielokanałowy proces zaprojektowany tak, aby skutecznie dotrzeć do Twojej grupy docelowej we właściwym miejscu i czasie. Tak by przekształcić zainteresowanie w sprzedaż.
Lejek sprzedażowy

Lejek Pozakupowy

Ważne: w strategii dostarczamy wyczerpujących wyjaśnień na temat działania każdego etapu lejka, tak abyś mógł bez wysiłku wprowadzić go w życie – bez względu na Twoje doświadczenie w marketingu.
Budujemy strategię utrzymania klienta, aby zmienić dotychczasowych klientów w stałych nabywców i źródło poleceń. Mówimy o tym, jak sprzedawać droższe pakiety lub inne usługi.
Lejek pozakupowy
Etap 5

Plan Działania

Po zaprojektowaniu obu lejków, szeregujemy wszystkie taktyki w logiczny plan działania, który zapewnia tobie jak najwyższy zwrot z inwestycji przy minimalnym wysiłku.

Nadajemy priorytet każdemu działaniu tworząc kompletny plan działania.

Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż bezpośrednią, content marketing, czy planowanie kampanii reklamowej na Facebooku – zawsze dostaniesz od nas komplet informacji pozwalający na wprowadzenie strategii w życie samodzielnie.

Jeśli Twój budżet na marketing wynosi przynajmniej 3000 PLN netto miesięcznie – przedstawimy Ci również opcjonalną ofertę wprowadzenia strategii marketingowej w życie za Ciebie.

Plan działania

Ile kosztuje Strategia Marketingowa?

Strategia 5k

Jeśli na marketing chcesz przeznaczać od 0 – 5,000 PLN miesięcznie.
Prowadzisz małą firmę, lub jesteś jeszcze na etapie pomysłu, więc wszystko trzeba zaplanować od zera. Pracujesz w pojedynkę, lub posiadasz mały zespół. Nie masz wiele czasu na prowadzenie marketingu.

Co otrzymasz:
50-100 stronicowa strategia, opisująca jak efektywnie rozporządzać miesięcznym budżetem w wysokości 0 - 5,000 PLN

Jednorazowa inwestycja: 7500 PLN netto
Płatne w 2 ratach po 3750 PLN
Zaplanuj Strategię

Strategia 10k

Jeśli na marketing przeznaczasz od 5,000 – 10,000 PLN miesięcznie
Twój budżet jest większy, więc musimy poświęcić więcej czasu na rozdysponowanie go w najbardziej korzystny sposób. Posiadasz zespół pracowników, chcesz znacznie zwiększyć rozmiar swojej firmy w ciągu 6-12 miesięcy.

50-100 stronicowa strategia, opisująca jak efektywnie rozporządzać miesięcznym budżetem w wysokości 5,000 - 10,000 PLN

Jednorazowa inwestycja: 13000 PLN netto
Płatne w 2 ratach po 6500 PLN
Zaplanuj Strategię

Strategia +

Jeśli na marketing przeznaczasz ponad 10,000 PLN miesięcznie
Masz ambitne plany i pokaźny budżet marketingowy. Jeśli jeteś startupem technolgicznym lub startupem z branży blockchain to wariant dla Ciebie niezależnie od Twojego budżetu.

50-100 stronicowa strategia, opisująca jak efektywnie rozporządzać miesięcznym budżetem większym niż 10,000 PLN

Jednorazowa inwestycja: 20000 PLN netto
Płatne w 2 ratach po 10,000 PLN
Zaplanuj Strategię
Wprowadzenie strategii marketingowej

Wprowadzenie strategii w życie

Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż bezpośrednią, content marketing, czy planowanie kampanii reklamowej na Facebooku – zawsze dostaniesz od nas komplet informacji pozwalający na wprowadzenie strategii w życie samodzielnie.

Jeśli Twój budżet na marketing wynosi przynajmniej 3000 PLN netto miesięcznie – przedstawimy Ci również opcjonalną ofertę wprowadzenia strategii marketingowej w życie za Ciebie

Zaplanuj Strategię

Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę