Mam pomysł na dobry portal społecznościowy…

Od: Mateusz z Katowic
Zastanawiam się, jak dobrze wystar­to­wać, i unik­nąć błę­dów w począt­ko­wym roz­woju. Wiadomo, że takich por­tali powsta­wało wiele, a dziś naprawdę popu­lar­nych jest kilka.
Odpowiedz na pytanie
Powiadom o nowej odpowiedzi



avatar

Odpowiedź eksperta

Od: Adam Krauza
+3
osoby uznały odpowiedź
za pomocną

Jeśli znalazłeś lukę na rynku, możemy Ci tylko pogratulować.
A o tym jak bardzo skomplikowane jest prowadzenie takiego serwisu, świadczy właśnie ilość niepowodzeń, jakie można obserwować na rynku. Aby tego uniknąć, musisz nawiązać kontakt z dwiema grupami ludzi:

• przyszłymi klientami
• ludźmi, którzy wezmą udział w promowaniu Twojej marki (blogerzy, zaprzyjaźnione strony, liderzy rozmaitych grup społecznych czy zainteresowań)

Każda grupa docelowa posiada na ogół niejednolitą strukturę mniejszych i większych podgrup; jeśli zaczniesz od «zaprzyjaźnienia się» z jedną z nich, może to być doskonałe podłoże do dalszej promocji. Zanim zaczniesz promować nową stronę na dużą skalę, warto zdobyć «zaangażowanych ambasadorów» przyszłej popularności. Przecież osoby, które skuszą się Twoją reklamą, nie powinny trafić na zupełnie «bezludną» stronę czy forum.

Jeśli zyskasz sobie uwagę ludzi uchodzących za liderów opinii bądź po prostu popularnych, wykorzystanie ich wpływu może być bardzo korzystne. Cały czas obowiązuje też jedna z podstawowych zasad reklamy, ale i biznesu — klienci (w tym przypadku internauci) chcą słuchać o sobie i są sobą zainteresowani. Nieważne więc, jak wspaniała będzie Twoja strona; o sukcesie zadecyduje, jak wspaniale będą czuli się na niej Twoi przyszli klienci.

Podobne tematy
Podobne pytania
Kategorie
Na górę
Która społeczność wydaje Ci się lepsza?
Zagłosuj, klikając jedną z poniższych opcji.

Pytania&Odpowiedzi
Przydatne reguły

Jak zgłaszać pytanie?
Każdego tygodnia wybierzemy kilka pytań, do których przygotujemy odpowiedzi. Zgłaszając pytanie, pamiętaj o umieszczeniu aktualnego adresu mail oraz numeru telefonu. Jeśli nie życzyłbyś sobie ich ujawniania, prosimy o odpowiednią adnotację (i podanie pseudonimu).

Staramy się, by nasze odpowiedzi mogły występować jako wyczerpujące i wiarygodne źródło informacji, oraz by nie trzeba było czekać na nie zbyt długo. Oto kilka wskazówek, jak dobrze przygotować pytanie:
  • pisz precyzyjnie i jasno. Trudno jest przygotować przydatną odpowiedź na niekonkretne pytanie.
  • zachowaj kulturę i takt. Nie zadawaj pytań, które mogą być uznane za obraźliwe.

Jak tworzyć odpowiedzi?
Twoja odpowiedź powinna być pomocna i godna zaufania.
  • skupiaj się na tym, na czym się znasz. Odpowiadaj na pytania związane z Twoją specjalnością.
  • szukaj dodatkowych źródeł, by powiększyć wartość odpowiedzi, ale nie prezentuj cudzych ustaleń jako własnych. Cytuj źródła.
  • nie atakuj społeczności poprzez publikacje mogące naruszyć czyjeś uczucia bądź łamiące prawo.

Jak wybieramy najlepsze odpowiedzi?
Zadane pytanie pozostaje «otwarte» przez pięć dni, zanim otrzyma odpowiedź. Przez ten czas zadający pytanie może spośród udzielonych wskazać «Najlepszą Odpowiedź», bądź «Brak Najlepszej Odpowiedzi» w przypadku, gdy nie znajdzie poszukiwanej informacji.

Wówczas, jako «Najlepsza» automatycznie wyróżniana jest odpowiedź, która otrzyma najwięcej pozytywnych głosów.

Jeżeli żadna odpowiedź nie otrzyma pozytywnej oceny, albo odpowiedzi w ogóle się nie pojawią, pytaniu automatycznie przypisywana jest opcja «Brak Najlepszej Odpowiedzi».

Czym są pytania bezpośrednie?
Możesz zadać pytanie nie tylko nam, ale i innemu członkowi forum. Wystarczy, że klikniesz na odpowiednią ikonkę na profilu danego autora. Odpowiedź otrzymasz na swoje konto; zarówno ona, jak i pytanie nie będą widoczne dla osób postronnych. Tak działają pytania bezpośrednie.
Utrapienia z marketingiem?
Zadaj pytanie
Tu możesz liczyć na darmową
odpowiedź od ekspertów
Wydarzenia
cykliczne
Powtarzające się wyda­rze­nia kreują poczu­cie przy­na­leż­no­ści, trwałe zain­te­re­so­wa­nie i wyczekiwanie.
Na co cze­kają i co wspo­mi­nają Twoi użyt­kow­nicy? (Poza zapla­no­wa­nymi prze­rwami tech­nicz­nymi)

Czy ist­nieją jakieś regu­larne, powta­rza­jące się wyda­rze­nia, które wszy­scy lubią? Wiele gier dla dzieci wyko­rzy­stuje struk­turę nar­ra­cji do two­rze­nia wyda­rzeń – dla­czego by nie wypró­bo­wać tego samego w apli­ka­cjach biz­ne­so­wych i ogól­no­do­stęp­nych stro­nach? Przemyśl, w jaki spo­sób wszy­scy użyt­kow­nicy lub grupy mogliby polu­bić powta­rza­jące się doświadczenia.
Kliknij lubię to na
Pytanie.
Pomóż nam znaleźć właściwą odpowiedź na poniższe pytanie.
Twoja odpowiedź:

Imię (nick):
Adres eMail:
Źródła:
Chcesz załączyć obrazek do odpowiedzi? - Kliknij tutaj.
Twoje pytanie.

edytuj
Opisz kontekst pytania:
Imię (nick):
Adres eMail:
Otrzymaj ofertę