Twarze przyciągają uwagę w sposób naturalny.
Twarze momentalnie przyciągają nasz wzrok. Zdjęcia ludzi są zwykle pierwszą rzeczą, na jaką patrzymy, a w szczególności twarze. Wniosek nasuwa się sam – jeśli chcesz, by na coś zwrócono uwagę, użyj obrazu, na którym znajdować się będzie twarz człowieka. Nabrało to jeszcze większego znaczenia, gdy wszyscy dookoła zaczęli częściej stosować reklamy zawierające twarze. Wzrok pada na tego typu reklamy dużo częściej, niż na inne ich formy...
Poniżej, jeden z najsłynniejszych przykładów badań w eyetrackingu.
Ludzie zdają się zawsze zwracać większą uwagę na obiekty na które patrzą inni ludzie.
Ludzie spoglądają na szczegóły projektów stron internetowych, ale ich nie widzą.
Ludzie patrzą na różne elementy strony (co zostało udowodnione za pomocą oprogramowania śledzącego ruch gałek ocznych), a przynajmniej ich oczy na nie patrzą, ale sami nie są świadomi faktu, że to robią. Użytkownicy poproszeni o wykonanie zadania będą mieli dany obszar działania przed swoimi oczami, ale będą potrzebowali czasu, zanim go ostatecznie zauważą...
Reklama zabija prawą część strony internetowej
Prawa część strony nie jest tak widoczna, jak mogłoby się to wydawać. Ludzie spoglądają na nią, ale jeśli treść tam zawarta nie jest dla nich interesująca, nie spędzą tam zbyt dużo czasu. Zauważą animowany baner, ale po chwili nie będą na niego już patrzyli. Treść zawarta po prawej stronie, której styl i kolor zbliżone są do tych, używanych przez reklamy, także zostanie zignorowana. Jednak...
Zauważalność reklam zależna od wieku
Zauważono, że „starsi” użytkownicy (40+) spoglądają na reklamy dużo częściej, niż osoby młodsze, które zdają się nie dostrzegać i ignorować ich prawą część. Zauważalność reklamy zwiększa się, jeśli posiada ona znajomą twarz (np. twarz celebryty). Jest to także odzwierciedlone w czasie, jaki użytkownicy z tej grupy wiekowej spędzają na danej stronie. Osoby młodsze szybko ją przeszukają i klikną w to, czego szukali, zamiast przyglądać się poszczególnym jej elementom, jak zwykle robią starsi użytkownicy.
Powyższe spostrzeżenia są jedynie obserwacjami. Jeśli intersuje Cię dalsze zgłębianie tego tematu, koniecznie zajrzyj na strony Tommy’ego, lub Martina. Warto także odwiedzić serwis Eye tracking update. A może znasz inne, ciekawe wyniki takich doświadczeń? Będzie mi miło usłyszeć Twój głos w komentarzach.
1 | A co jeśli wasz projekt po prostu mi się nie spodoba? | odpowiedź |
2 | Jak obsługujecie małe i początkujące firmy? | odpowiedź |
3 | Jak wygląda współpraca na odległość? | odpowiedź |
4 | Jaką gwarancję jakości otrzymam? | odpowiedź |
5 | Ile wynosi minimalny budżet projektu? | odpowiedź |
6 | Jak rozpocząć współpracę? | odpowiedź |
Chcesz zamieścić tą treść na swoim
blogu, za darmo? Nic prostszego!
Wystarczy, że wstawisz link zwrotny.
Zobacz jak publikować nasze treści.
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Za dobrą treść, płacimy dobre pieniądze.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
UDZIEL WSPARCIA
Kliknij tutaj!
Zawsze cieszą nas komentarze i przykłady, które odnoszą się ściśle do komentowanych treści, bądź też zawierają dodatkowe, wzbogacające pierwotny materiał informacje. Staramy się blokować wpisy zawierające obelżywy język lub mające charakter spamu, oraz na bieżąco moderować poziom dyskusji, aby odpowiadał on standardom, które wyznaczamy.
1. Pozostawmy to miejsce wolne od reklam.
2. Dyskutujemy o ideach, bez zarzutów osobistych.
3. Nie publikujemy multimediów.